Kjøpsvilkår

KARI S. HAALAND


Pinner & Prat Medlemsportal

Jeg ber deg lese nøye gjennom kjøpsvilkårene. Her finner du oversikten over det som er avtalt mellom oss, og som du har gått med på, ved kjøp av medlemskapet «Pinner & Prat Medlemsportal» (heretter kalt medlemskapet).

Avtalen gjelder mellom deg som kjøper og Kari S. Haaland (org. nr. 933 185 788) som selger.

Formålet med denne avtalen er å skape trygge og klare rammer rundt medlemskapet ditt, minske sjansen for eventuelle misforståelser og legge grunnlaget for et godt samarbeid.

Dersom du lurer på noe i dette dokumentet, ber jeg deg ta kontakt på e-post: [email protected].


Medlemskapet

Medlemskapet foregår online. Du vil få tilgang til «Pinner & Prat – Portalen» og «Pinner & Prat – Community».

Hver måned (utenom ferier) vil du få tilgang til live strikkekafèer og en livesending med en «ekspert» i strikkemiljøet som prater om et emne eller viser en strikketeknikk hen er kjent for.

De månedlige livesendingene legges ut som opptak i portalen slik at de vil være tilgjengelig for andre som kommer inn i medlemsportalen på et senere tidspunkt for å lære. Det er ikke mulig å reservere seg fra opptak av disse timene.

I communityet vil du få mulighet til å aktivt delta ved å stille spørsmål og være med på aktivitetene som skjer der.

Innhold, fremgangsmåter og oppsett vil kunne varieres og endres løpende, basert på våre vurderinger av hva som fungerer best og gir best resultater.

Du vil få tilgang til medlemskapet via en nettløsning, men også app.


Betaling, Varighet, Oppsigelse og Angrerett

Betaling skjer via bankkort, kredittkort eller Vipps, med transaksjoner  behandlet sikkert gjennom Stripe og Kajabi. Alle transaksjoner sendes kryptert via SSL (Secure Sockets Layer) og er 100% sikre. Kvittering sendes via regnskapsleverandøren Fiken.

Du kjøper tilgang til en medlemsportal og et felleskap og dets innhold. Du belastes en gang i mnd (på forskudd), samme dato som du meldte deg på første gang (kjøpsdato) og har tilgang til en måned av gangen. Medlemskapet løper til kunden selv avslutter sitt medlemskap inne i portalen. Fremgangsmåte er godt forklart der.

Medlemsavgiften vil være den samme i hele din medlemsperiode. Dersom du melder deg ut og så vil bli med igjen på et senere tidspunkt, er det prisen på det tidspunktet som gjelder.

Dersom en betaling ikke går gjennom etter avtale vil vi ta kontakt med den det gjelder for å løse dette. Om dette ikke blir fulgt opp etter avtale så vil du automatisk bli utmeldt av både portalen og communityet, og miste dine tilganger.

Medlemskapet har ingen bindingstid, og du står fritt til å si opp når som helst. Du vil da ha tilgang til innholdet frem til neste betaling hadde forfalt.

Utmeldelse medfører at du ikke lenger har tilgang til verken innholdet i portalen eller i community.

Normal angrerett og 14 dagers angrefrist gjelder fra kjøpsdato. Dokumentene i tilknytning til dette vil sendes til deg i velkommen-eposten.


Levering

Kunden får umiddelbar tilgang til medlemsportalen etter kjøp. Kunden har deretter tilgang til medlemsportalen, ved betaling for en mnd. av gangen.


Salg til mindreårige

Hvis du er under 18 år, må du ha tillatelse fra verge for å bli medlem.


Betingelser for bruk av medlemskapets innhold

Du kjøper tilgang til portalens og communityets innhold i din medlemsperiode.

Produktet er beskyttet av opphavsrett.

NB: Produktet er kun gitt for personlig bruk, og for én bruker. Ingen deler av programmet kan deles med noen, inkludert login og rabattkoder.

Du kan ikke bruke produktet eller materialene tilgjengelig i produktet på en måte som utgjør en krenkelse av våre rettigheter, eller på en måte som ikke har blitt autorisert.

Du kan ikke endre, kopiere, reprodusere, publisere, laste opp, legge ut, overføre, oversette, selge, skape avledede verk, utnytte eller distribuere på noen måte eller medium (herunder e-post eller andre elektroniske midler) noen materialer fra medlemsportalen. Duplisering, deling, eller opplasting av produktfiler til deling på nettsteder blir ansett som å stjele, og vil bli anmeldt i den grad loven tillater det.

Du kan imidlertid laste ned og/eller skrive ut ett eksemplar av sider på nettstedet for personlig, ikke-kommersiell bruk, forutsatt at alle opphavsrettigheter og andre eiendomsrettigheter beholdes.

Dette er et individuelt medlemskap. Ved registrering vil du motta et brukernavn, passord, og en medlemsprofil for bruk under medlemsperioden.


Konfidensialitet

Vi respekterer ditt privatliv, og må insistere på at du respekterer privatlivet til andre som deltar i medlemsportalen. Dermed er dette en gjensidig avtale om taushetsplikt. Deltakelse i medlemsportalen medfører at du vil kunne få informasjon om Kari S. Haaland eller medlemmers personlige forhold. Dette er strengt forbudt å dele videre.


Endring og Utsettelse

Kari S. Haaland forbeholder seg retten til å endre eller utsette planlagte hendelser som følge av årsaker som er utenfor vår kontroll eller ikke kunne forutsees.


Force Majeure

Med unntak av plikten til å utføre avtalt betaling, er ingen av partene ansvarlige for manglede overholdelse av sine forpliktelser etter avtalen i en periode hvor parten ikke kan utføre forpliktelsene grunnet hendelser utenfor deres kontroll, som streik, brann, flom eller annen naturkatastrofe, krig eller opprør, cyberangrep og akutt eller alvorlig sykdom.

Dette er forutsatt at den som ikke kan oppfylle sin forpliktelse etter avtalen straks underretter den annen part om situasjonen, og gir tilstrekkelig informasjon til at den andre parten kan vurder situasjonen og begrense tapet for egen del.

Dersom en slik situasjon oppstår vil som utgangspunkt ikke partene fritas fra forpliktelsene etter avtalen, men oppfyllelsen av dem vil utsettes inntil force majeure-tilstanden opphører. Der tilstanden er langvarig vil selskapet fritas for sin leverings- og erstatningsplikt.


Mislighold og Ansvar

Ved brudd på vilkårene i denne avtalen og hvis kunden blir forstyrrende for selskapet eller andre deltakere, har Kari S. Haaland rett til å trekke tilbake kundens tilganger til medlemskapet (portalen og community) uten nærmere advarsel eller refusjon av medlemsavgiften.


Klage eller tvist

Det er viktig for oss at du som kunde er fornøyd. Dersom det oppstår uenighet, misnøye eller uklarhet, ber vi om at du tar kontakt direkte. Begge parter forplikter seg til å ta sitasjonen opp på en konstruktiv måte snarest mulig.

Partene forplikter seg til å løse eventuelle uenigheter, misforståelser og konflikter på lavest mulig nivå mellom seg og internt i selskapet. Du samtykker i at du ikke vil delta i noen atferd eller kommunikasjon med en tredjepart, offentlig eller privat, som vil føre til offentlig sverting av selskapet.

Hvis tvisten ikke løses først ved forhandlinger eller mekling mellom partene, vil en uenighet eller tvist i forbindelse med denne avtalen kunne sendes til forliksrådet eller retten.

Disse vilkårene og alle spørsmål som gjelder medlemskapet reguleres av norsk rett.


Refusjon

For kjøp av varer og tjenester mellom næringsdrivende og forbruker reguleres reklamasjonsrett av forbrukerkjøpsloven. Forbrukerkjøpsloven gjelder dog kun for salg av ting, og dermed ikke for digitale tjenester. Det er dermed ingen lovbestemt reklamasjonsrett for digitale tjenester.


Kontakt

Kari S. Haaland
[email protected]
481 47 597

Sist endret 28. april 2025